Saturday, March 21, 2015

i BelieVe i can fly

Assalamualaikum... 

I believe I can fly
I believe I can touch the sky
I think about it every night and day
Spread my wings and fly away
I believe I can soar
I see me running through that open door
I believe I can fly




Awat tetibe kuaq lagu ni. itu la perasaan ceq masa nak naik kapal terbang hari tu hari tu. punya la cuak smpai kan tak bole tidoq malam. eehh tukar slang kL balik hihi. dah lame tak naik kapal terbang. last naik kapal terbang mase blaja diploma kat klate dlu. sebab time tu ayah keja dengan MAS, so anak staff dapat la tiket mudah tp tengok pada kekosongan la. hihihi tak salah taun 2007. So kali ni dapat undangan perkahwinan kat Penang. Duit pon ade lebih ckit. apa lagi naik flite la sebab klo naik bus kena tahan nak terkencing la. hape la. payah betul. So, aku pon mintak tolong kawan aku, si yuyung  belikan tiket kapal terbang. Actly bukan belikan tp ajar aku cara nak beli tiket online. Mula2 kitorg amik website malindo.. mak oi mahal nye pegi balik. kate ade promotion tp tak macam promotion je.. cancel hahaha.. tros msok plak kat air asia. pegi balik juz rm120. wow, not bad la harga dier. tapi kawan aku cakap tgk mas, klo dpt harge murah dari tu baik naik MAS. tp harga tak berape nak cantik. dalam rm200++.. becoz nak berjimat cermat, aku pon amik airasia. itu pakej paling murah la.. bagasi kurang dr 7kg je. tak bole pilih seat dan tiada insurans. amik je la dari nak dok dalam bus 5 to 6 hours. baik aku naik kapal terbang je. Settle semua. kawan aku ajar la cara nanti nak check in gune website. sekarang dah canggih ye. klo dulu kena check in kat kaunter, sekarang check in kat website. nampak sgt 8 taun ni aku dah ketinggalan. hahaha


13 march 2015, alamak hari ni nak fly. perh cuak nye la. malam td tak bole tido pdhl kat umah sendiri tu. lps subuh aku tido kejap, kol 9 ibu kejut sbb aku memang tak pack ape2 pon. hari tu ayah plak ade hal ade urusan untuk menghantar jenazah ke kubur. maklom la sejak dier berhenti dari MAS, dier bawak van jenazah. Lagi aku suka, dari beliau duduk rumah dan baca surat khabar sambil politik. No Life macam itu. Ok sambung cter tadi, aku pack, bawak beg galas kecik je pon. sebab bukan lame kat sana. dlm 5 helai baju, dua helai suar, 1 suar pendek untuk tido malam. brg2 mandian aku dan minyak wangi.Sebelum pegi penang, tanye ibu nak ape2 tak kat sne. Salam cium dahi, mintak restu dulu sebelum pegi. Dalam kol 1030 aku tros tunggu teksi kat tepi higway duke dekat umah aku tu. Tunggu dalam 10-20 minit, aku dapat teksi. Punya La peramah pacik tu. Borak borak dengan die tak sedar dah smpai dekat ktm sentul. Patut nye aku kena bayar rm7.80, tp pacik tu kasi discount sebab aku pelangan pertama dier hari tu. Tros aku doa kat situ "semoga Allah memberi pacik rezeki yang berlipat2 ganda" dier tepuk aku cakap kang lambat nak flite. betul jugak. boleh plak aku wat lawak time tu. dah ler ktm komuter benda paling slow dalam dunia ni. Perh mase nak beli tiket ke kl sentral tu, orang kat kaunter tu agak cute la. dier jeling2 aku.  sblm pegi aku cakap, awak cute la then blah.. hahaha sempat lagi mengorat tu tp aku lupe nak tinggalkan nombor telefon. Dah tua dan single, ini la keja nye mengorat. Nyum nyum nYum hahah. 


my lunch and my research
Aku tengok kat screen tu, next tren kol 1220pm, aku terus monolog dalam atie, "are u serious?". Menyesal pon ade sebab pilih ktm komuter tp tunggu jela. Rupenye aku kena troll, kol 1130am gitu ade satu tren sampai. Fuh, selamat aku sebab aku kena tinggalkan kl sentral kol 12. Flite aku kol 4 sebab aku nak kena amik bus plak ke klia2. hihihi Sampai je kl sentral tros cari bus ke klia 2.. SKYbus, Rm10 sehala... klo dua hala juz rm18 je. Aku duduk sebelah orang germany. Oleh kerna malam td aku tak tido, bahase english aku pon tak power mane, aku pon amik keputusan tak borak sangat. memang megantuk. sedar2 dah sampai klia2. Perjalanan kl sentral cume sejam plus minus. Terkedu aku sampai kat situ, rupenye klia2 ni macam shoping complex. wahh best nye. rase time tu nak shoping sakan je hahah.. Cari starbuck, al maklom la tak makan pape dari pagi. Otw cari starbuck, macam2 la kedai aku jumpa, seyes, i loike klia2 more than klia lame. At the same time, aku cari jgk mana balai berlepas, mana balai ketibaan supaya tak bercelaru nanti. mase nak pilih drink, aku dok pikiaq. aku nak naik flite ni klo minum minumman favourite aku, choc chip cream mesti muntah sebab ade susu. tapi aku amik la jugak. Ade offer untuk pie dier. sedap jgk la. Sambil take my lunch sambil doing my research Phd. Very very multi-task person aku ni. haha research kena going on jugak. Dekat boarding pass dah tulis masa nak msok. 


So cukup masa, aku pon pegi ke domestic departure. Agak jauh berjalan kaki dari international nye departure. Checking body tu, kena bukak tali pinggang, dan semua benda. tetibe mase aku lalu bunyi pula, cincin lupa nak bukak. leceh sangat tapi itu peraturan. selamat tak terlocot seluar. hahah cuak sangat sangat sangat masa tu. yelakan dah lame tak naik kapal terbang. aku bole kata pramugari air asia agak tak cantik kalau compare dengan MAS. hahah itu plak yang aku tengok. patut tengok service dorang kan. Kalau service dorang terbaik la jugak. Seat aku kat dengan tingkap. Glup. Sempit nye la seat dorang. Nak murah kan so hadap jela duduk dalam tu. Tapi untuk orang tinggi macam aku agak tidak selesa sebab agak sempit la nye klo nak seat yang luas u need to pay more. Kalau aku jalan jauh ke oversea, of cos aku akan pilih seat yang better lagi. so mase flite nak take off tu, aku dah fikir negative. siot je kan. aku dok pening2 kepala macam panis disorder je. atau sebab air susu td selamat my best fren, ginaa tell me kena beli sweet yg berangin, so aku beli la n kulum. orang pgl ape jet lag erk. yang duduk sebelah aku bdk kolej kat kl, nak balik penang depa kate. hamboi untung budak sekarang no.. tp klo pegi balik juz rm120, baik naik flite hihih. Alhamdulilah, selamat sampai ke Penang. Ini lah gambar kawan2 herbalife aku. Semoga panjang umur, murah rezeki dan dapat baby herbalife ramai2 ye... hihih gambo bawah sempat kami welfie hihih... 

best fren forever, insyaAllah. 
Selepas 3 hari, 2 malam kat penang, habis lah percutian aku kat sana. Nak balik flite kol 8pm. Tak takot dah. Bawak balik bersama kenangan terindah kat sana. Tapi orang sebelah aku pula yang macam cuak. dier plak aku tengok berpeluh. haahahah aku dok tengah di apit dengan awek2 cun. perh lawa plak tu. tapi tak berani tegur sgt sebab sorang bz bace novel n sorang lagi macam panik je. hahah.. so 1 hour perjalanan aku juz relax je. tapi cuaca tak berapa nak baik hari tu. so kena duduk selalu sebab isyarat tali pinggang selalu di paparkan. cewah ayat aku sgt skema hahah.  Sampai klia2, ibu dan ayah sambut kat balai ketibaan. kata dorang nak jalan2 kat situ. Sejuk mata melihat dua orang. End my journey naik flite selepas brp tahun. Airasia nye trademark, eveyone can fly... Thankk sebab kasi saya tambang murah.. Muah muah airasia.. 

No comments: