Sunday, March 22, 2015

My Bestie Adelah Yang Terbaik


Assalamualaikum....


Dari kiri : Ginna, Aku, Jiji & Farah
Sahabat baik bole di definisi kan sebagai teman yang kita selesa dan gembira bersamanya. Tak kisah la macam mana mulot mereka.. Tak kisah berapa kasar mereka bergurau. Tapi kita akan rase selesa dengan mereka. Itu la kami. InsyaAllah akan menjadi sahabat baik selamanye.  Lame gler dah kenal dorang ni. mase tu smue masih mude remaja. sekarang dah tua kerepot hahah. dari aku gemok mcm tomato sekarang dah slim macam tiang lampu. Oleh kerna kami semua dah lame tak jumpe, sehari sebelum tahun baru cina, tetibe kitorg wat planning tergempar. Dalam group whatsup yang hanye ade kami berempat je. hahah lawak plak sebab perlu ke nak wat group whatsup pdhl berempat je. Let campak balik (#throwback) tentang sejarah kami perkenalan. Aku kenal gina n farah mase keja same dengan die kat gsc mid valley, si ginna biase la dengan rock dier. Nak tau lebih lanjut tentang ginna sila tengok entry taiko taiki gsc mid valley ye.. Farah dgn blur dier sbb dier sll pasang earphone so tak dgr ape orang cakap. Jiji ni kitaorang kenal mase kat mcd mid valley, dier member kepada farah, tup tup jadi suami.. mase tu mamat ni selebet ckit dengan gitar. sekarang dah korea. yang penting, dorang berdua memang sempoi gile. tambah ginna yang gamat kan keadaan. group ni jadi kecoh walaupun kecik ye. hahaha

Patut nye aku n ginna gi lunch kat klcc.. dah janji nak pegi alik2 ginna tak dapat datang.. then set nak makan kat mid valley.. kol 2 tak salah aku. Alik2 aku yang paling jauh dah sampai. dorang tak sampai lagi. Aku nak troll dorang la, cakap opss aku tak jadi datang.. skali tengok2 farah n jiji xle datang dan ginna pon rase nak demam.. aku kate, sudahh dorang nak kena ni.. hahaha aku pon nak patah balik dengan hati kecewa. alik2 otw jalan bertembung dengan jiji n farah. kantoi kami. kate td tak dapat datang hahaha. then call ginna cakap datang la aku sorang ni sbb farah n jiji tak dapat datang konon nye. time tu semua dah gelak pecah perut. hahaha.  sok punya la lambat si ginna dtg. ktorg tunggu kt mid valley south. dier sampai bole dier tegur aku, siap tnye mana farah n jiji. padahal farah n jiji ade kt tepi. ape lagi mau la tergelak besar kami kat situ. mentang2 farah n jiji dah kecik. 

So kitorg amik pegi lunch dlu. kat RESTOREN BELANGA, area LG midvalley n garden. makanan situ kebanyakan more to pantai timur. sangat terbaik ok. aku time tu makan nasi ayam kerutuk. one of kelantanese dish yg memang favourite aku mase belajar kat Uitm Machang dulu. Ginaa order asam pedas walhal beliau tak makan pedas, Farah pula order nasi lemak pandan dan jiji order rice to wenesday a.k.a nasi kerabu la. hahahah... So dorang ni mula la buat borak macam orang gila. tergelak besar. hamboi2 sekarang farah dah pandai bahan aku ni. hahah good job my fren. si ginna ni klo tak troll aku memang tak sah. sebelum ni jarang lepak dengan jiji, so tak berapa kenal perangai die macam mana, tak sangke beliau lagi gila2 dari aku n ginna hahah.. last jumpe dorang tahun lepas. Yang penting jiji n farah belanje time ni.. auwww makan free la aku n ginna hahaha.. gambar kat bawah ni dalam restoren tu. perhatikan dua entiti belakang aku. hahaha sorry jiji n farah gambo korang tak clear sangat. 
lunch at belanga
Perut dah kenyang, so nex kitorg nak layan movie plak. perh terkedu aku bler sampai di situ. banyak perubahan dah level 3 mid valley sekarang ni. ade magnum cafe. aku hanye mampu melihat kat luar sebab aku rase tak berbaloi untuk aku habiskan rm15++ untuk magnum yang di taburi coklat rice dan letak strawberry ckit. baik aku beli magnum kat kedai tabur sendiri ape aku nak, letak nangka ke durian ke ape2 jela hahah . i'm so sorry magnum cafe, tak berape meminati anda hahaha. i'm tutti fruti big fan. wakakaka so rupenye gsc mid valley dah tukar kat atas.. wahh banyak nye kaunter sekarang tp haram tetap malap. mereka patut tambah pencahayaan kot. hahha tapi tak banyak movie plak la yang best. bosan bosan bosan je smue hahaha. so kitorg pon amik keputusan nak main bowling je la. 



Next match soon okiee
Sedey gler, bowling disco n arcade dah tutup. kecewa kami. yang hade bowling mahal nak mampus. hahah seyes mahal, oleh kerna ramai orang so kami pon pegi maxis centre dlu. aku nak tukar sim 4g maxis. jelez tgk kawan aku yuyung pakai 4g kan. so aku pon nak tukar gak. hahaha. otw ke sana la jiji memperkenalkan application amik gambo baru. seyes smue muke dr abang2 tros gambo jadi k-pop. semart boh application demo. aku lupe dah. yg penting siap ade bintang2 kuar nak repair gambo tu. tp semua gambo yg aku post tu adelah gambo asli mengunakan ipad aku. no edit2. rahsie nye muka kami muda kerna air wuduk muahahaha ayat artis sangat. si ginna la paling teruja dan batak skali dengan application tu. tak mo lepas henpon yg jiji baru kasi. keja dorg berwelfie je mase aku dok beratur tgu turn. 


Yeaza berjaya gak dapat sim 4g hahah... teruja bler activate je simbol dr 3g bertukar ke 4g. hahaha tros aku jakunn yg teramat sik tengok henpon je. tup tup mase kuar lupe nak charge hp. so habis la batery nye haha...nex kami nak membowling kan diri. perlawanan antara emel, jiji n farah. perh mereka ni agak hebat jgk la. tak puas main satu games. nak kena main lagi nanti. seyes bowling tu mahal nak mampus hahah... tempat takde la best sgt. biase2 wlpon executive. maybe bukan tempat ktorg kot nak mahal2 gitu hahaha euww... i dont like taz place anymore. lps bowling, rse macam mls plak nak karok2 ni.. lgpn jiji nye sore pon dah macam ramli sirap, aku n ginna pon mcm malas nak karok. farah pon kate malas. so kitorg lepak la kat secret resepi. itu la last check point kami. kami ketawa macam nak giler walaupn berjumpe sekadar 4jam.

Last check point, secret resepi

Dari situ aku boleh merumuskan, sahabat itu bukan maksud perlu berjumpa tiap2 hari. macam kami walaupun berjumpa setahun sekali, lepas ni tak tau la bler, tapi frenship itu yang kita kekalkan. kawan yang bole belanje makan selalu jugak adelah kawan jugak dan kawan itu seorang yang akan ade bersama kita jatuh, bangan, stabil dan sampai bila2 bukan nye mereka yang mengambil kesempatan antara satu sama lain. sampai sini saja entry aku. maybe esok entry aku nak cuba menaip novel la plak. mane tau bole dapat sambutan ke hahahah... tataa...

No comments: