Wednesday, November 26, 2014

DominoS ooo Dominoss

Hellooo,

Alahai my phd, pening nye kepala untuk habiskan phd ni.. Alhamdulilah semua nye berada di jalan yang betul. Opss entry kali ni bukan nak becerita tentang kehidupan sebagai pelajar. Cter tentang pelajar saya.. Tetibe sopan plak saya.. hahaha...

Hari tu jadi partime lecturer, tetibe BERJANJI dengan student, sape dapat A n A- untuk subjek saya ni, saya blanje chiken chop. Hahah tak sangka plak ade yang ingat, so kena la blanje semua yang dapat A n A- ini untuk subjek TECHNICAL MATH, semua nye budak diploma dari kejuteraan eletrik. Dorang ni kire my 1st student untuk budak2 universiti.. hihihi. Teringat masa mula masuk klas dorang dlu, Aku mintak kat dorang ape yang dorang expected from my class and also grad ape yang dorang nak.. Mase aku kemas2 nota hari tu, aku tengok. memang ape yang dorang tulis gred ape yang nak, itu yang dorang dapat. perh, rupenye nawaitu asal kita itu bagaikan satu doa untuk kita. Lps ni aku akan pastikan klo aku menjadi lecturer tetap satu hari nanti, aku akan mintak benda tu. Hahaha. opss dah terlarik topik

So hari tu, ade dalam 8 orang, tak termasok aku n zuhri, housemate... hihih sbb hari tu ujan so kena la pegi naik keta. Thank housemate hihih... janji kol 8, alik2 smue tak sampai lagi. so tunggu la dorang smpai. lambat gak. almost 9 oclock. sampai2 je aku tros kate kat dorang, becoz u all dah berusaha keras untuk dapat gred yang baik. saya blanje regular pizza untuk setiap sorang, plus dgn ape je yg kamu nak makan,, hihih perh dorang smue terkejut.. btoi ke ni sir... hahaha... aku cakap je yela... tak kisah pon demi awk semua hihih...

so, ade antara dorang yang tak reti nak order dominos ni. Perh,, aku rase sebak pon ade time tu sbb ade student aku cakap tak pernah makan pizza. terkedu aku. mungkin bukan berasal dari keluarga berada atau keluarga yang jenis masak kat umah, makan air tangan ibu. sebab tu dorang semua bijak hihih... so aku ajar dorg order ape, lps tu cashier tu pon amik la order sorg2... hihih aku cakap order je nanti sy byr... aku tak kisah sangat sbb time tu baru dapat rezeki, ade customer beli produk herbalife dengan banyak. memang rezeki student aku kot.. hahaah... lps order, aku soh dorg tgu kt ats.. hihih.. tp ade student aku tgk cara dorang wat piza.. seyes, dorang mcm 1st time tgk... aku time tu rase sayu gak la.. Alhamdulilah. Aku harap korang pon menghargai parents korang yang selalu nak terbaik untuk anak2 tp ade parents yang tidak bkemampuan. suka aku tgk muke student aku tgk cara chef tu wat piza.. hihihi... setidak2 aku memperkenalkan dorang satu benda baru.

Muke lecturer yang kelaparan hahaha!!~
So sementara tgu piza datang, aku borak la... kebanyakakn dorang ni nak pegi praktikal semester ni. so aku dgr la pengalaman dorang mase aku mengajar dorang.. banyak pujian la.. mungkin itu akan buat untuk aku utuh dalam bidang mengajar satu masa nanti. InsyaAllah. Pujian itu bisa menegelamankan manusia dalam riak, takkkan masuk syurga seorang manusia itu klo ade riak dalam hati sebab smue ini adelah pinjaman Allah. Student aku siap tnye, aku sir tgh buat ( perh, dorang panggil aku sir. Dlu aku pgl orang sir...) hahaha aku pon terangkan ape yang aku buat. ape itu phd. haha dorang pon bukak cter, satu teknik mengajar aku, SKYPE, aku kat gambang, dorang kat ump pekan, so aku gunakan teknologi yang ade mengajar dorang guna skype.. hahah walaupun itu pelik tp tp teknologi ini memudahkan aku berhubung dengan dorang hihih... aku ajar la dorang gune skype.. hahaha

Suka aku tengok masa student aku makan piza, kegembiraan di wajah mereka. ade yang kuar kate, xpernah ade lecturer yang blanje dorang makan sampai macam ni, Agak nye kadang2 dalam mendidik student kita perlu memberi sedikit anugerah untuk meraikan dorang. Aku blaja dlu masa kerja TGV di mane meraikan staff yang bjaya contohnya dapat misteri shopper terbaik. itu yang terbaik.. jenuh gak la dorang nak habiskan satu piza tu sbb regular.. haha ade yang mengelupuh.. tp spoil malam tu, ada yang aku order tak sampai. kesian student aku. bukan piza la tp side order bebola la.. ape la... geramm plak aku dengan staff dominos kuantan, bru dapat order xde la banyak dah mengelupuh... hihih ape2 pon thank untuk klass TECHICAL MATH  ni sbb aku di nobatkan antara 5 lecturer diploma yg dapat E-pat tertinggi... Alhamdulilah.. Thank awk semua.. saya sayang awk semua.. hihih


No comments: