Sunday, September 20, 2009

MaLam raya di jalan TAR

Selamat hari raya wat smue pengunjung blog aku.heheh aku nak kongsi cter dengan korang tentang malam raye aku. kire pengalaman malam raye semalam la.

malam raya aku kena kemas umah, maklom r takde adik beradik perempuan. dah memang smue lelaki, nak tak nak kena la tolong ibu ku. klo tak mau ayah dan ibu ku membebel dan tidak la aku sanggup mendengar nye. petang tue aku dan kazen aku, eika dan nafar ( glamour r korang kuar name kat blog aku.hehe) dah rancang nak gi jalan tar tok membeli sedikit barang. hehe aku pon lap la cermin almari kat umah aku, tukar sarung kusyen, langsir apetah lagi kena wat, basuh rumah dan bermacam lagi la keja aku wat. abang2 aku smue ilamg entah kemane. geram la tapi takpe la sebab umah aku jugak.

selesai keja dalam kol 11 lebih kot, kira tinggalkan rumah dalam keadaan wangi la tue. aku tros ke umah atuk, tengok eika masih lagi sibuk memasak di dapur dengan cik jue. eika cakap cik jue pon nak ikot kitaorg gak. aku kate okie gak tue jadi nye 4 orang la hari tue. hehe tetibe si dier msg aku, " tak pegi jalan tar lagi ke? " aku balas tapi line celcom malam tue sangat la terok. plz la kat syarikat komunikasi sila improve korang nye line mase perayaan. aku tros tepon si dier. borak2 tetibe dier cakap nak ikot gak ktorg ke sane. aku cakap la nak dok mane tak muat dah ne sebab ktorg cadang nak gi naik moto jer malas nak bawak keta la. heheeh tetibe cik jue cakap banyak keja lagi blom settle so tak nak ikot. aku pon cakap " sayang, cpt nanti kita datang amik" eceh manje2 plak.

dalam pkol 1 pagi, aku pon pegi segambut nak amik orang tersayang . seyes aku memang tak tau la jalan ke sane. tanya la ayah macam ner jalan. rupenye senang sangat la. sekali pegi dah tak sesat. hiks tros jupe jalan. si dier pon pelik siap tanye lagi macam ner la aku bole jupe jalan tanpa sesat. ahaks agaknye atie ne cerah tok melihat si dier. bole la nak msok meminang nanti. ahaks,

uish, ktorg dah msok jalan tar, dari maju junction ke sogo keta dah sesak ne. tak bole nak msok.pusing2 dan sesat ktorg pon sampai dalam kol 2. ktorg berpecah dua, aku n dier, eika dan nafar. ketika ini memang jalan stok berlage2 jer la. ramai gak orang tak balik kampung taun ne yer. memang tiap2 taun sesat. aku tak kisah la sesak tue janji aku bersame dengan si dier. macam dunia ne ana yang punya la. hiks.

aku dengan tujuan taun ne nak beli kuih raya. dan si dier membeli baju raye. aku kasi change la cari baju raya dier dulu. ktorg meredah lautan manusia. aku nak pegang tangan dier takat terlepas pon tak bole coz kena jalan sorang2 . hiks sangat sesak. Tetibe dier ternampak baju raya yang berkenan di hati. dier pon beli la baju tue dan siap beli tok adik dier gak. aku tengok jer siap tengok care dier tawar menawar dengan pekedai tue. sangat pandai berkata-kata si dier tue. siap jer ktorg tros membeli kuih raya dan keluar dari lautan manusia ini. sempat la aku merembat pelbagai jenis kuih raye di situ. seyes malam tue memang murah.empat jenis rm10. adus tergode my nafsu tok beli kuih. selamat ade orang tue yang mengontrol aku dari membeli. terima kasih si dier. hehe sayang awak

ktorg pon kuar dari lautan manusia, aku tengok nafar dah relax menunggu ktorg, aku tanye dier mane eika, skali minah tue rupenye sesat. ahaks aku call sampai sogo dah tue, jauh gler minah tue sesat. aku n si dier pon gelak jer. hehe dalam kol 3 lebih gak baru kuar dari jalan tar. tros antor ke segambot. yelakan takot pape jadi. kira melepaskan rindu aku kat dier la. si dier tak tau la rindu kat aku ke tak. hehe nasib la. ahaks

No comments: