Sunday, January 25, 2009

iLang nye life sebagai CounteR boiii...

" Good Evening sir/madam"

"Welcome to Gsc"

" RM20 please"

"Thank you, enjoy your movie"

salam smue pembaca blog..tue dier patron adressing techinqie... btoi ke ejaan aku tue.. lantak ler... hahahaah klo korang keja kat mane2 gsc la kang... benda tue yang akan menjadi perkara pokok laa.... macam ayat penting la... klo tak cukup jer ayat tue.... dapat lak misteri customer...mau dier report kat HQ mengatakan budak ini tidak membuat perkerjaan dengan betul... lepas tue mr lee panggil.....kak malar lak panggill....aiyooo penin pale aku kangg... nak menjawap smue tue....tapi klo dapat markah elok pon belum tentu bole dapat ape yang diorang nak kan... kita manusia tak pnh puas dengan ape yang ada skrg nie... huhuh pandai aku menaip.. hahaha

setelah lapan bulan aku berkerja di sini... tempat yang memberi kan aku kewangan setiap dua minggu sekali nie... akhir nye aku meninggalkan ia jugak.... 4 januari 2009 tarikh yang takkan dapat aku lupakan apabila terpaksa menghantar vest, nametag dan surat resign.. adoii sedey la plak bler mengingati tarikh nie....sob...sobb...... aku akhir nye meletak jawatan sebagai partime di gsc mid valley....cukup menyedihkan perkara ini berlaku...macam tak caya jer apa yang sedang aku tempuh ini.. pada pagi itu, kak bibi ada dan beliau la yang bertanggungjawap untuk menerima surat peletakan jawatan aku... tergetar2 gak tangan aku mase nak kasi surat tue... hati ini berat untuk menerima nye tapi apa kan daya, aku akan meninggalkan jugak box office demi pelajaran...

sebulan yang lalu....

mase tue customer takde, aku dok borak2 dengan apis... bercerita nak bercuti n sambung blaja.. tetibe kak malar lalu, aku pon terus tanye kat dier... kak malar kalau sy nak cuti dua bulan bole x? dier pon ckp, undang-undang baru skrang nie tak membenarkan partime employee cuti lebih dua bulan la sahimel... awak kena berenti lepas dua bulan itu awak masuk blik berkerja. tapi gaji akan kembali kepada yang asal.. tidak kire lah awak nie best employee ke ape...aku tercengang dengan undang-undang yang di buat......balik tue mmg aku kusut gler la memikirkan nak berenti or nak plh blaja...kire aku nie macam orang matie bini la... dok temenung.... tringat kat arwahh bini...cewahhh cter drama la pulak...huhuh

aku dok fikir punya fikir..aku terpakse buat pengorbanan demi pelajaran yang skarang... sebab pelajaran lebih penting kerana ia akan menjamin perjalanan hidup aku pada masa depan... keja partime nie bole datang dan pergi...bler2 mase sahaja... aku just apply sbb aku dah ade skill kat kaunter dan smue nye.. aku amik keputusan tuk kuar dar gsc selepas berfikir banyak...

sebulan selepas di atas, kira 4 januari tue laa,

aku dok berangan ke sebulan lepas rupenye...haahaha kak bibi kasi rm50 kat aku...wahh eppy nyer dapat wit nie...hiks siap2 pen2 aku pon dier rembat nie...hahahahaha tapi tak per....tak kisah pon... janji dapat rm50 sbb pulang kan uniform lik...sonok gak.. wlpon dalam atie ade sedikit sedey tp aku terus berlalu dgn perasaan sedey...bye bye gsc

"next plz"


No comments: