Monday, January 26, 2009

Cian Kat Moto aku iNi

Wahhh kalau korang pegi kat mcdonald ajer jer burger prosperity jer... maksod nye tahun baru cina dan taun baru nak sampai la tue.. hari seluruh penduduk malaysia yang berbangsa cina menyambut tahun baru mereka... tahun ini di kire taun lembu kalau tak salah aku... kami yang melayu turun serta meraikan mereka yang menyambut perayaan ini.. maklum saja la.. malaysia terdiri daripada masyarakat majmuk dan kepelbagaian.. so tidak dapat lari daripada itu.. hormat menghormati sesama kaum agar tiada dendam, iri hati dan sebagai nye dalam idup kita sebagai rakyat malaysia yang berbilang bangsa... slamat menyambut tahun baru buat mereka.. kalau dapat kotak limau sepeti tuk keluarga saya, lagi best...hahahahahah prasaan sungguh aku nak dapat kotak limau kan..hiks...

aku hari nie taknak cter ttg perayaan tahun baru cina kat malaysia.. tapi cuti yang terlalu lame yang menyebabkan aku bosan... kalau dulu aku keja so mase seharian rase mcm cepat jer berlalu dengan customer... macam skrang nie aku rase mcm lame gler laaa....adoii keja aku ape lagi...mengadap komputer dan main internet jer la...aku bole tak tido semalaman juz kerana tak main internet... abis tue nak buat ape lagi kan... kekawan sume rajin lak sambut raye cina kat kampung... orang cina tak blik lg tuk makan besar, diorang dah balik dulu... aiyakkkk.... memacam ler korang nie... bosan laa weiii.....nak di jadikan cerita, hari nie aku mendapat tau yang moto kesayangan aku ini cedera parah... aduhh kaki nye didapati geylung dan amat membahayakan kepada setiap penunggang nye.. kire tak selamat la tue seseorang itu menaik... alamak macam mane nie.. aku tak bole hidup tanpa moto kesayangan ini..dier la selama ini setia membawa aku pulang dan pegi ke kelas di machang... bertapa bagus nye moto ini sampai aku sayang gler, aku bawak dari kl ke kelate, alhamdulilah takde pape pon berlaku..tayar tak bocor...pastue enjin ok.....dier la peneman aku klo aku aku kelaparan dan ingin pergi ke kedai makan...ibarat moto ini benda utame la... my baby no brp ntah...tak kisah la ia buruk ke x, janji aku sayang moto nie...

aku dapat motor nie mase form 6 dulu.. aku bukan nak sangat gi form 6, tp bosan duk umah, so aku pon gi form 6.. ayah aku kesian sgt tgk aku ulang alik naik bus, dua bus lak tukar2 dari umah ke sekolah, ayah aku pon menghadiahkan moto nie kat aku... dier soh pilih...aku tak sampai atie nak pilih yang mahal2, ye la kan... ayat aku bukan nye orang berada.. aku plh moto yang plg murah tp bkn kriss... aku tak minat kriss sbb berat sgt laa... lgpon payah tok org tinggi macam aku nie nak pakai moto tue...rase macam gajah duk atas kuda pastue pakai kura2 atas pale...hahahahahaahahahahahahaah lawak la plakk.... tak slah aku dlm rm3000 kot moto tue... xde orang pakai lagi mase tue...kire moto nie makcik2 gi pasar laa....hahahahaahah aku pakai jer dr aku kena naik bus...masyoik lagi penat k.....thank my dad 4 tat motor....gambo atas tue mase baru beli moto la...hahahaha

skarang dier nye rim dah geylung.... nak kena ganti kot dengan tayar depan n blakang dah botak....bahaye gak klo bawak hujan2...ade skali macam nak jatuh jer aku bawak....berderau darah aku ketika tue....banyak kot kali nie moto nie nak makan duit aku....takpe laa...janji aku slamat pegi dan balik ke rumah.... motif from this story : walaupun kita sedia maklum kat kuala lumpur, laluan sikal dan shah alam banyak lubang2 yang berbahaya, namun kita harus bersedia untuk mengelak lubang itu dan jikalau tidak di elak, padah jawap nye..hahahaha


tata n take care....

titus_1704

No comments: