Sunday, October 19, 2008

Kawan ohh Kawan


aku tension btoi la klo cter tentang benda alah nie..klo tentang topik kawan mmg menyakitkan atie.. memang wat aku pedih atie je la.. aku kekadang bingung laa bler fikirkan tentang topik nie.. macam ape je kan.. bole wat aku bengong.. bole wat aku gler pon kekadang.. agaknyer tok orang² kat luar sane, kawan bole di permainkan kot.. tidak kah dier tahu..dari kawan itu mula segala nya.. dari kawan jugak laa bermula satu perhubungan.. mane ade couple dalam dunia nie tros jadi pasangan kalau tidak berkawan dulu.. btoi x?


aku tak tau la dari segi idup korang itu, kawan macam mane.. byk jenis kawan yang aku jupe dalam idop ini sudah... ade yang tikam dari belakang.. ade yang jenis tak tetap pendirian dan ade gak yang sanggup kate aku nie hipokrit. tak kurang yang ske amik kesempatan contoh nye pinjam wit dari aku, pastow lari..tahniah wat kawan aku yang mcm nie..


ade sorang member aku nie, lelaki .. satu tempat keja dengan aku..aku kan partime kat wayang.. pagi dier keja kat tempat lain, malam lak keja kat tmpat aku keja.. dua bulan lepas kot.. mse tow baru lepas gaji.. dier kuar dari opis tros mintak nak pinjam rm50 kat aku.. memula aku tak nak kasi, maklom la aku nie pon bukan nye senang..klo senang tak perlu laa aku nak keja sambil belajar macam skrg nie.. tp sebab kesian kat kawan aku.. kuar kan jugak la rm50 kasi kat member aku nie.. lepas tow.. dekat nak raye..aku mintak wit aku..tp dier tak bayar pon.. mase tow nak dekat raye.. aku mintak depan²..siap merayu lagi..ckp aku nak gune duit.. aku nak kasi wit belanjer kat parents aku lagi.. aku tak tau la dier manusia jenis ape.. lepas gaji bole datang dengan selamber kat kaunter.. buat bodo jer.. tak kasi pape wit pon aku time tow mmg nak nangis la.. ini rupenyer kawan aku.. menyesal pon dah tak guna kan.. aku anggap duit tow burn je la.. tp tok orang yang pinjam tok... aku takkkan halal duit tow sampai aku matie nanti.. klo ko nak bayar pon aku takkan trime lg.. tunggu je la hukuman depan Allah nanti..


pastow ade sorang member aku..bia je la aku panggil A nie... oleh kerana dia mcm kesunyian je.. aku pon knalkan la sorang member aku kat dier..biar B lak aku pangil.. bole kerana keserasian, so A dan B nie pon couple la. aku pon okie la x kisah sebab memang tujuan aku pon nak satukan diorang berjaya gak.. kire aku jadi mcm orang tengah nie.. hehehe tetibe one day, aku dengar krisis antara A dan B.. ler bergado pastow clash.. si B jupe aku kate si A dah mintak putus.. aku pon terkejot gak la sbb diorang dah lame bercinta.. tak sangka lak jadi macam tow..yang penting skrg aku panggil A tow kawan yang berdolak dalik...mmg tak tetap pendirian..aku malas nak layan kawan mcm tow....

tolong la kekawan yang aku sayangi..aku harap korang tak merobek atie ini lagi dengan perkataan yang menyakitkan..aku dah bosan..kang aku jadi kera sumbang sorang² jer gi mane lagi bagus... tp aku bosan lak tanpa kekawan kan... aiyoo payah jugak nie.. hehe muahhhh tok semua kekawan aku yer..tata

2 comments:

caNNyGurl said...

aku tau sape


xpe nanti kite serang majlis kawen dia


hahaha

EmeL Titus said...

tow la

bikin ribut kat majlis kawen dier..

bukan lepas raye ke dier ckp?

x sampai pon kad kawin dier!!