Thursday, June 20, 2013

Mencari ketenangan daripada alam ciptaan Allah

Perh tajuk pon dah islamic. Hihih entah kenape semenjak dua menjak ni berperang dengan perasaan je. Bukan sebab cinta tapi sebab tingggal dua bulan aje lagi untuk buat keputusan. Untuk memilih hala tuju hidup ni. Bila aku fikirkan balik, banyak nye cabaran yang harus aku tanggungi kalau aku amik yang sebelah sana. Nak cari kawan baru lagi. Nak kena kenalkan tempat itu lagi. Walaupun kawan2 aku kata aku ni mesra alam dan senang2 jupe kawan kat sane. Tp hati ni macam tak konfident je plak. Hahaha kenapa la hati ni terlalu munafik dan berubah2 sikap. Tidak bolehkah meletakkan satu keputusan itu dan teruskan saja. Memang aku dah buat istikarah dan kembali meminta petunjuk pada Allah. Alhamdulilah, Allah memudahkan urusan aku untuk memilih yang A, tp bisikan hati yang selalu berubah dan merisaukan aku. Dugaan yang Allah nak uji aku sebelum aku menempuh satu alam baru. Masyallah, keputusan kena di buat jugak.

Buat masa sekarang, perhubungan cinta mmg bukan yang aku fikirkan. Whattt... U da 27 la encik titus oit... Hahaha bak kte kawan aku, lelaki takpe klo kawin lambat. Aku pon ikot je la cakap kawan aku tu. Mungkin mata orang tua ku lebih mengetahui perempuan mana yang sesuai untuk aku.. Aku pon let go je la... Hidup kena enjoy hihihi... Senyum senyum senyummm dan masih mude untuk kawin dan ade anak... 

Ketenangan melalui keindahan milik tuhan


Untuk tenangkan fikiran... Selasa n rabu lepas aku pegi cameron highland. Tido sane. Ini sumue kepala gila kawan2 aku la.. Kte nak gi kelate.. Slmt aku tak tempah hotel kat sne. Maklom la dorg bercuti sebelom paper.. So ape lagi, layankan je la dorang tu. Aku kte nak gi kelate, alik2 dorg gi cameron. Cehhh tapi xpe.. Wlpn kualiti udara kurang baik skrg. Tapi kotrg enjoy2 gak. Yang pelik, dorang mcm tau je aku ade problem. Agak nye btoi la org cakap. Wajah aku tak reti sembunyi ade masalah. Oit oit oit itu bukan titus la.... Titus sgt pandai blakon n pandai sembunyi mslh... Hiihihihi ape2 seronok dpt bercuti dengan dorg. Keja asyik makan2. Pdhal dua minggu lepas or 3 minggu lepas, aku n family baru je naik kat ats tu. Haish.... Lpas ni aku akan fobia sama strawberry sebulan wakakaka.... Nice guys.. Hihihih. 

Pic kt bwh ni kenangan kt tepi pantai. Hahaha time ne kuar dgn euuwwww... Mcm tak mo igt je... Terjupe plak dlm fesbokk pic ni. Rase nak delete je. Tapi lawa plak.. So simpan je la. Hihihihi adekah manusia yang ikhlas berkawan dengan aku tanpa mengharapkan pape. Perhubungan itu complicated dan aku berharap sekarang hanyalah berkawan. 

Mr titus ^^


No comments: