Sunday, October 26, 2008

Nostalgia lalu...

kekadang aku rase macam nak nangis jer bler tengok gambo² lame dulu kat skola.. mane tak nyer.. ktorang di gelar 5 sahabat.. tapi ape yang jadi skrang..tinggal aku sorang jer.. semua dah pergi berlalu lepas aku pergi ke kelantan..

ktorang ber5 nie memang la rapatkan.. skola rendah bersama.. skola menengah pon same... masok form 6 pon same² gak dulu... mohon apply UITM pon dulu same² gak.. tapi ape kan daya kan... rezeki hanya berpihak kepada aku..hanya aku sahaja yang dapat tawaran.. aku lupe knalkan sape kekawan aku berlima itu... aku, aziz, wan, rid dan din..akrab nyer kami macam adik beradik.. gurau bersama...kemana pon bersama...

aku cakap la.. tak penah ade saat dalam idop ini yang paling bahagia bersama diorang berempat.. klo diorang wat lawak tow... bole gelak beso gler aku... rid dan wan memang kelakar orang nyer.. aku, din dan aziz pon ape lagi.. dok tambah je la.. lagi² aku nie memang loya burok... hahahah diorang memang sonok..susah dan senang bersama.. dalam grup nie aku sorang jer gemok...hahaha kekadang jadi bahan gurauan diorang je...tp orang kate dah macam adik beradik, so takde apa yang nak di rasakan..

ktorg berlima mmg result spm terok gak laa.... a's tow takde la sampai 5 ke 6 a's... juz biase² jer la... tapi ade.. memula tow lecewa gak la... ade yang nak keja laa... ade nak sambong belajar la... aku cakap la kat diorang klo rase nak blaja, pe kata kita apply tow uitm.. kami apply same2... tp aku je yang dapat... mase nak pegi hari tow... aku macam berat je nak lepaskan diorang... macam ada benda nak kena la.. tapi aku tengok muka diorang mcm sedey jer.. memang kat kelantan aku sumyi.. ini kot ujian Allah tok aku... berjauhan dengan kekawan baik aku.. sukar nye idop nie takde diorang... aku tempoh gak...tp bler aku blik gombak, aku jumpe diorang gak.. tp keakraban tow mcm terasa kurang la.. ntah nape... ade jer cakap, ko dah universiti skrg.. aku sakit atie jer rasa...biar je laa...

aku selalu la kontek si din.. aku juz sms je la sbb aku mmg rapat dengan din nie.. dari situ la aku dapat tau yang aziz dan rid dah pegi politeknik, pastow wan lak keja.. tak nak sambong blaja... tinggal dier je kat form 6.. aku pon kate kat dier...rajin² la blaja kat sane tow... aku sedey la sebab aziz, rid dan wan macam senyap dan jauh dari aku jer..sms pon tak balas... maybe bz dengan dunia baru.. okie laa aku bole bersabo lagi..

lepas last paper, tak salah aku paper kalkulus. aku punya la seronok coz semester satu aku kat machang dah abis.. tak sabar nak bertemu dengan kekawan aku semula.. ayah dan inal amik aku masa tow.. dekat sampai dengan gate keluar uitm, aziz kol aku.. aku jawap la..

"Mel, ko kat mane tue?"

"Aku nak balik ni ziz, baru nak kuar gate uitm nie. Ko tepon nape nie.. pesal sore kau lain macam je nie.."

"Aku harap ko sabar yer, kawan kita din dah takde.. dah pegi wat selame² nyer. dier excident mase nak pegi skola.. "

"inalilah.........."

aku nyer henpon terlepas dari tangan dan mate aku menangis terus berkata... aku sebak sangat² sampai aku rase macam nak pitam jer...aku dah kehilangan orang yang aku sayang... kawan baik aku... antara kawan yang aku sayang...kawan yang aku kenang... bole di katakan sepanjang aku blik dari kelantan tow... air mata aku menitis je la.... bler penat menangis, aku terlena....sedar aku tringat saat indah bersama dengan din... ya allah, besar sungguh ujian yang aku tempuh ini... macam tak tahan rasa nya gelora hatie ini... ayah and abang aku tak bole wat pape.. aku kuatkan atie dan cekal kan prasaan aku dan trime dier dah pegi...

aku dapat tau yang jenazah dier nak di kebumi kan cepat... aku pon sampai kl mase tow dah malam... aku cakap kat ayah soh blik umah dulu... tak sanggup rasanya nak gi umah din jupe parents dan kekawan dier... aku nak rehat dulu....

walaupon itu cherita 3 tahun dulu.... nostalgia itu akan aku ingat dalam jiwa.. wan,aziz dan rid sekarang dah lain... tak macam dulu lagi.. maklom la semua dah berpunya... aku try nak buat ia macam dedulu tp tak menjadi gak... kemesraan kami dah berlainan... agaknyer itu kesudahan kisah persahabatan kami... takde penghujung tp putus di tengah jalan....




2 comments:

Amazing AJ said...

sedey dowh pasal ni

al-fatihah

EmeL Titus said...

tue la aj

aku bler ingat kat diorang bole nangis dude...

ibarat mcm adik brdk kan...

aku rindu sgt diorang...